Svar på kommentar

fråga: Hej! Jag har tränat i ungefär två månader men började bli uttråkad på gymmet eftersom allt var så enformigt, jag tog en "paus" och har sprungit några gånger sedan jag slutade på gymmet. Men jag har börjat gå upp och ser nu nästan ut som jag gjorde innan jag började träna, jag vet inte vad jag ska göra.

Svar: hejsan! Kul att du frågar lilla mig om just detta. Jag är inte utbildad inom varken kost eller träning utan har läst och lärt mig av människor jag känner. Jag kan inte säga direkt vad som gör att du inte ser resultat men här är exempel:

du tränar för lätt - vill du ha stora muskler (inte bodybuilder-kroppen) det vill säga en sexig kropp där musklerna syns så behöver man träna tyngre. Tränar man för lätt så har jag hört att man får muskler men uthålligare istället.

du gör samma sak hela tiden - kroppen är smart. Kör man samma träningsprogram fyra gånger i veckan så vänjer sig kroppen. Den behöver nya utmaningar och ett tips är att en vecka köra tung styrketräning och veckan efter lättare.

du äter fel - när man tränar behöver man få i sig mycket protein (kyckling, kött etc) och mindre kolhydrater och fett. Jag tycker inte att man borde utesluta någon näringskälla som man gör i LCHF till exempel utan kanske minskar intaget av fett, kolhydrater och väljer att äta smarta och bättre kolhydrater.

du äter för lite - kroppen gör HELA TIDEN av med energi och att svälta sig själv är inte bra. Mindre portioner och fler måltider är bättre.

Sen finns det mer exempel och tips men här är några viktiga. Jag är som sagt inte utbildad men det här är något jag vet och lärt mig. Överallt så står det olika (ät innan du lägger dig, ät inte innan läggdags, ät inte kolhydrater, är kolhydrater) jag skulle säga att du får prova dig fram om vad som passar dig att äta. Jag har slutat äta mjuktbröd och jag mår mycket bättre nu. Sen tittar jag mer på näringsinnehåll, väljer fettsnåla produkter och äter mindre.


Kommentarer
Postat av: Ebba

hur många läsare har du per dag? :)

2013-06-19 @ 18:25:50
Postat av: Anonym

Hur gör du din protien pudding? Jag gjorde de en gång, men tyckte de smakade skit :)

2013-06-21 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0