metrojobb.se

Är ni som jag och är 16 år och inte får några pengar alls? Man är ju för gammal för att få barnbidrag och för ung för att jobba på riktigt. Jag tycker det är jätte jobbigt faktiskt, att ligga där mitt i mellan liten och stor. Fler av er läsare känner säkert igen sig i vad jag berättar. 
Jag ska iallafall börja söka jobb, inte bara för att jag inte får barnbidrag men för att kunna göra mer roliga saker! Och då tänker jag mig ju självklart att jag ska jobba, inte bara i sommar men längre fram. Typ på helger. 
Då skulle jag liksom kunna köpa alla dyra gymkläder jag vill ha ;) eller dra utomlands lite oftare, själv. Vill man något så får man ju liksom ta tag i saker och ting. 

Metrojobb.se är iallafall en sida där man kan, gissa vad...? söka jobb. Det är super lätt att hitta på sidan och som ni ser på bilden nedanför så finns det hur många lediga jobb som helst. Och det finns alla möjliga jobb lediga, allt från skådespelarjobb (som jag då gillar) till läkarjobb. Och man kan, för att underlätta sökningen även välja om man vill jobba heltid, deltid eller under säsonger. 
 
Så gör som jag, sök jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0