svar på kommentar ;

alla lär ju hata mig :P speciellt den här som vill att jag förklarar hur jag gjorde bloggen bredare, och jag verkligen suger på att förklara. men I'll try, don't blame me (;



svar: nu ska jag försöka förklara hur man gör bloggen bredare. När man väljer stilmall på blogg.se så tror jag dom flesta är 800px, min blogg är i 1000px.
Är inte helt säker på om jag kommer ihåg, men kan ju visa hur jag tror jag gjorde ;)
Tänker bara visa hur man får den lika bred som min, om ni vill ha mindre/större får ni prova er fram .

först letar man upp stycket #wrapper{ där nånstans i de stycket står de witdh: 800 eller 830. Ändra till 1000px.
sen bläddrar man iallafall ner till stycket #content{ i stilmallen. man letar upp där de står witdh: jag vet inte vad de står i eran stilmall men den ändrar ni till 770px. I det här stycket, content asså så brukar de oftast finnas tre stycken witdh så se till att ändra till 770px på alla.

glöm inte att ändra bredden på headern du lägger in också till 1000 px :)

hoppas de funkar iallfall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0