tandregleringen

Idag skulle jag åka till tandregleringen med mamma. Jag hade tid där 10.40 men hon hämtade mig i skola 9.30. Det var för att mamma inte visste vad det låg ;)
När jag väl kom dit så fick vi vänta.. vi kom dit 10.20 ungefär så det var ett tag till.
Hos tandregleringen skulle vi kolla om jag behövde tandställning. Han kollade på mina tänder ett tag och såg att (jag har överbett) eftersom att jag har överbett så såg han att min underkäke gjorde någonting mot mitt tandkött på överkäken. (svårt att förklara) Så det gillade inte han (och jag). Sen berättade jag att jag brukar ha smärta i mellan min glugg. och det tyckte han var bra. För då kunde jag få tandställning lättare.
En annan tandläkare tyckte att hon kunde trycka ihop tänderna, men då sa han jag gick till idag att eftersom att tänderna på underkäken sitter så trångt kommer det inte få någon luft. (och jag fattar inte vad han menade) Så nu står jag i ett års kö för att få reda på om jag behöver det eller inte. Så det är ju bara att jag får fortsätta ha smärta i gluggen i ett helt år!!! Jag kommer inte överleva! okej, det kommer jag. men ändå..

Vi hörs senare! 

kram!

Kommentarer
Postat av: Melinda

Har också överbett och måste ha tandställning :/

2009-01-24 @ 10:14:51
URL: http://sheltin.blogg.se/skrivlust

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0