Mina tillskott/protein

 
Hej! Slänger in ett inlägg som önskat om vad jag har för tillskott/protein. På bilden ser ni även det jag hämtat på posten tidigare idag. Vilket är heat (längst till vänster) den rosa shakern, nytt whey protein och sen nudlarna.
 
Detta är iallafall det jag använder! Som ni ser så är jag ett fan utav fitnessgurus produkter, de är fantastiska!! (Kom på nu att jag inte tog fram mitt Perrelli protein då jag inte använder det ofta alls, men det är super gott) Men från vänster:
 
Äppelcidervinäger kapslar + krom: Detta började jag äta för ett antal månader då jag vid tidpunkten hade ett enormt sötsug. Äppelcidervinäger är något naturligt och det var en stor anledning till att jag började äta dem. 
Mer om äppelcidervinäger: 
Äppelcidervinäger stimulerar förbränningen och ämnesomsättningen
- den ger ett stabilare blodsocker och längre mättnadskänsla
- Minskar naturligt fettupptaget, sötsuget och aptiten 
- Den är rik på fibrer, mineraler och vitaminer
- Kapslarna är lätta att sälja
 
Jag har märkt resultat med dessa kapslar och jag är nöjd. Jag har inte alls samma sötsug längre utan blir nästan äcklad av sådant (Ändå äter jag, då det är en vana, hehe!). Jag känner mig även mättare en längre tid. Dessa, som jag äter, hittar man på ÖoB för dryga 30 kronor och förpackningen räcker i en månad. 
 
Fit & Smart vitamin: Dessa har jag inte köpt själv utan fick med i ett större paket när jag köpte mitt första protein. Jag har varit dålig på att äta dom på grund av flera anledningar men gör mitt bästa nu för tiden. Jag har hört bra om dem hur som helst och vitaminer bidrar till bättre immunförsvar, längre och friskare hår och starkare naglar! 
 
Det är köpt från gymgrossisten och är man ute efter endast vitaminerna så kostar det 149 kronor om jag inte minns fel. 
 
One Whey Chocolate Hazelnut: Detta protein är så sjukt gott. Det smakar verkligen som Marabou's schweizernötchoklad. Jag blir dock trött på smaken rätt fort men köper det ändå då det är grymt att göra bland annat proteinglass på. Whey protein är något man bör dricka direkt efter träning för att få i sig "snabba proteiner" som jag själv fick lära mig.
Mer om One Whey:
- Proteinet innehåller tillsatta aminosyror
- även tillsatta enzymer
- det är aspartamfritt
- skonsam för magen
- hög proteinhalt
- laktosfri
 
159 kronor.
 
Fitnessnudlar: Jag ÄLSKAR fitnessnudlar. Det är bra smak, goda och innehåller noll kalorier. Paketen är dessutom rätt stora så för priset så anser jag att det är värt. 
 
Ett paket kostar 29 kronor. 
 
One Casein Cookie Dough: Vad jag även har fått lära mig är att caseinprotein också är bra (hehe!). Det är grymt att ta som sista mål då det är "långsamma protiener". Caseinprotein motverkar muskelnedbrytning. Jag har dock inte vågat prova mig på att bara dricka det som shake ännu utan föredrar att göra en caseinchokladpudding på det med frysta mixade hallon. Det är bland det bästa jag vet! Det smakar som vanlig chokladpudding. 
 
pris: 249 kronor.
 
One Heat AM: Är precis som äppelcidervinägern ett kosttilskott. Detta är dock ett tillskott för fettförbränning. Kapslarna innehåller kofein vilket ger energi. Dessa fick jag hem idag och kommer börja med dem imorgon. Kommer alltså att återkomma med resultat. 
Mer om One Heat:
- ger ökad energi och fettförbränning
- ger kraftig ökad fokus
- motverkar muskelnedbrytning
- minskar sötsug
- minskar hunger
- reducerar BMI och vikt
- reducerar aptit
- reducerar mängden kroppsfett
 
Det är rekomenderat att köpa Heat PM också så attt man kombinerar de två tillskotten men då jag aldrig provat dessa så väljer jag att börja med AM och funkar det så kommer jag antagligen att köpa PM senare. 
 
 pris: 299 kronor

Kommentarer
Postat av: jennpenn

hehe! hej igen! :D
tänkte bara, hur stora är am tabletterna, fick hem mina saker från fitnessguru idag men valde att köpa pm, och dom är Gigantiska! typ 2,5 ipreen tablett ;)

2013-05-15 @ 15:17:53

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0