Nytt recept

Hej! Onsdag idag, jag mår inte super bra men ska ändå försöka ta mig till gymmet för ett ben/rumpa pass.
Jag älskar det här lovet. Inte för att jag gjort/ska göra något speciellt. Utan för att jag får vila upp mig.
Innan lovet så skrev jag många gånger att jag var jätte trött och hade en dålig period, vilket jag faktiskt är på väg ifrån nu. Det här lovet är "jag". Det handlar bara om mig. Visst, jag behöver plugga en del nu också men det är skönt att göra det i min takt - och inte så mycket på en gång. Jag fokuserar även på min träning och provar massvis med recept nu när jag har tiden jag behöver.
Jag behöver må bra.

Idag provade jag ett nytt recept till frukost. Att dricka smoothie eller äta yoghurt varje dag är tröttsamt. Så idag provade jag att göra pannkakor på proteinpulver. Det vart gott! Chockerande men sant! Allt nyttigt är inte äckligt.
Nu gjorde jag min egen lilla touch på receptet så nyttigt helt igenom är det inte. Men gott iallafall och bättre än vanliga pannkakor.

För en portion

1 skopa proteinpulver (jag använde choklad/hasselnöt från fitnessguru)
0.75 dl havregryn
1 ägg
1 äggvita
1 msk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1/4 banan
1 msk stevia strö
Ca 1 msk kakao
Några hallon
2 tsk vaniljpulver

Allt mixas med stavmixer förutom hallonen. När man haft i hallonen rör man om försiktigt.
Pannkakorna steks någon minut på vardera sida sen är det klart!
Jag toppade med kokos och en lättkesella kräm (som jag inte tyckte om) men resten var gott! En super bra start på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0