aj!




idag på jumpan kom våran skolsköterska in. Och då kom jag och linda på de! det var det här vi hade väntat på sen i fyran. Direkt när vi såg henne så sa vi båda NEJ! och som svar tillbaka mimade hon ett ja. VI blev rädda på en gång eftersom att vi båda hatar det som väntade. Vi + Agnes lutade oss mot väggen och sa nej! nej! nej! efter det när vi var färdiga så var det dags för oss att ha avslappning -.-
jag blev först klar ut från omklädningsrummen och ställde mig utanför skolsköterskans rum och bara stog där. Jag ville inte gå in först. (+ så försökte jag samla mod till att gå in) Sen kom äntligen Jonathan som gick in dit före mig. När han var klar kom han ut och då var det dags för mig. Jag satte mig på stolen och hostade ett par gånger. Skolsköterskan Maria frågade om varför jag var hostig.

- varför är du hostig?
-Jag har astma.
- Har du någon bricanyl?
-nej, eller jag glömde den hemma.
- okej. Nu får du titta på Karin, Jonathan hann knappast reagera.
- eh? okej...

sen rengjorde hon min arm och så kom Karin och började prata med mig, frågade vad jag hade gjort på sportlovet och om det varit mycket med folk. Jag svarade och samtidigt kände jag ett stick. Det kändes som att nålen var tjockare än vad den var och efter ett tag tog hon ut den ur armen och satte dit ett plåster. Jag var öm och jag kände hur vaccinet kom ner i armen.
Ja det var givetvis en spruta jag pratar om. Jag hatar sprutor. En gång för några år sedan var jag på väg att svimma när jag tog blodprov. Det var jätte läskigt jag såg bara vitt och gult och sen spydde jag i papperskorgen. Inte så trevligt kanske, jag kommer ihåg som att det var igår. nog om det och tillbaka till sprutan jag fick idag. Min klass fick vaccin mot röda hund, mässling och påssjukan. Efter sprutan fick jag en brago kaka och saft. Jag är fortfarande väldigt öm..

Det var dagens stora händelse iallafall. Det gick bra för dom flesta att ta den. Sen var det bara att återvända till den vanliga tråkiga skoldagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
(Kommetarer som visas vara stötande mot mig eller andra raderas)
Ditt Namn:
Spara Dina Uppgifter?

E-mailadress: (publiceras ej)

Adressen till din hemsida eller blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0